Algemene verkoopsvoorwaarden vzw Stoomcentrum Maldegem

1.  Algemeen

Deze verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op alle verkooptransacties die plaatsvinden via de vereniging ‘vzw Stoomcentrum Maldegem’, gevestigd te Stationsplein 8 9990 Maldegem en verder als vereniging ‘Stoomtrein Maldegem-Eeklo’ vermeld.
Deze voorwaarden primeren op gebeurlijke aankoopvoorwaarden van de opdrachtgever, tenzij anders werd overeengekomen met ‘Stoomtrein Maldegem-Eeklo’, zelfs al heeft de vereniging ‘Stoomtrein Maldegem-Eeklo’ deze niet expliciet afgewezen.
Door een bestelling te plaatsen, gaat de koper akkoord met deze verkoopsvoorwaarden.

2.  Producten en Diensten

Alle producten en diensten zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid. Indien een product niet beschikbaar is, wordt de koper hierover geïnformeerd.

3.  Prijzen

De prijzen van de producten en/of diensten worden duidelijk vermeld op de website of in andere verkoopdocumentatie.
De vermelde prijzen zijn inclusief BTW, tenzij anders aangegeven.
De vereniging ‘Stoomtrein Maldegem-Eeklo’ behoudt zich het recht voor om prijzen op elk moment te wijzigen, maar de prijs die geldt op het moment van de bestelling is van toepassing.

4.  Bestelling en Betaling

Bestellingen van fysieke items uit de shop kunnen online worden geplaatst via www.stoomtreinmaldegem.be, of ter plaatse worden aangekocht.
Tickets voor speciale evenementen (Orient Dining Express, sinttreinen, …) dienen uitsluitend online te worden besteld.
De online betaling dient plaats te vinden via de op de website aangegeven betalingsmethoden.
Na ontvangst van de betaling zal de bestelling in behandeling worden genomen. Bij betaling via overschrijving kan de verwerkingstijd langer duren.
Tickets voor gewone ritdagen tijdens het seizoen (begin mei tot einde september) kunnen eveneens aan de kassa worden aangekocht, en ter plaatse betaald via Bancontact of cash.
De koper is verantwoordelijk voor het verstrekken van correcte gegevens voor de levering.

5.  Levering

De levering van fysieke items (shop), dus andere dan tickets, zal plaatsvinden op het door de koper opgegeven adres, tenzij anders overeengekomen.
De vereniging ‘Stoomtrein Maldegem-Eeklo’ is niet verantwoordelijk voor schade, verlies of diefstal door het leveringsbedrijf.
Bestellingen van tickets worden digitaal per email doorgestuurd naar het opgegeven emailadres van de klant.
De vereniging ‘Stoomtrein Maldegem-Eeklo’ doet haar best om bestellingen binnen de aangegeven levertijd te verzenden, maar kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen buiten haar controle.
Verzendingskosten worden, indien van toepassing, apart vermeld en zijn voor rekening van de koper.

6.  Retourneren en Herroepingsrecht

Tickets voor evenementen (Festival, Orient Dining Express-ritten, sinttreinen, …) kunnen enkel worden herroepen en terugbetaald indien de aanvraag ten laatste 14 dagen vóór het evenement gebeurt.
Binnen de 14 dagen vóór het evenement worden géén terugbetalingen meer uitgevoerd, ook niet bij ziekte of ongeval. De klant kan zelf voor vervangende aanwezigheid zorgen (familie, buren, vrienden,..). De vereniging ‘Stoomtrein Maldegem-Eeklo’ beschikt niet over een annulatieverzekering.
Tickets voor gewone ritdagen (begin mei tot eind september) worden niet terugbetaald, ook niet bij ziekte of ongeval. Op aanvraag van de klant kan, ten laatste op de dag vermeld op de tickets, de datum naar een volgende exploitatiedag worden aangepast.
Bij verkoop van fysieke items uit de shop heeft de koper het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen, mits het product ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking terugbezorgd wordt.
De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de koper, tenzij het tijdens een ritdag ter plaatse aan de kassier wordt afgegeven.

7.  Garantie

De vereniging ‘Stoomtrein Maldegem-Eeklo’ staat garant voor de goede kwaliteit van het bestelde fysieke product uit de shop.
De koper zal bij ontvangst onmiddellijk nazien of niets is beschadigd. Bij vaststelling van schade moet dit binnen een termijn van 14 dagen op degelijke en onvervalste wijze worden aangetoond. Vervolgens heeft de koper recht op gratis vervanging van het goed.
Elke schadeclaim dient ons te bereiken binnen de 14 dagen, te tellen vanaf de levering. Na deze termijn vervalt de aansprakelijkheid van de verkoper en gaat de verkoper er van uit dat de koper het goed in goede staat heeft aanvaard.
De garantie dekt geen schade door verkeerd gebruik of slijtage.

8.  Aansprakelijkheid

De vereniging ‘Stoomtrein Maldegem-Eeklo’ is niet aansprakelijk voor enige schade die voortvloeit uit het gebruik van de producten of diensten, behalve in gevallen van grove nalatigheid of opzettelijk handelen.
De aansprakelijkheid van de vereniging ‘Stoomtrein Maldegem-Eeklo’ is beperkt tot het bedrag dat de koper voor het betreffende product of de dienst heeft betaald.

9.  Privacy

De vereniging ‘Stoomtrein Maldegem-Eeklo’ respecteert de privacy van haar klanten en verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming (zoals de AVG).
Gegevens van klanten worden enkel gebruikt voor de uitvoering van de bestelling en worden niet zonder toestemming aan derden verstrekt.

10.  Recht en Geschillen: wet marktpraktijken en consumentenbescherming 6/4/2010

Bij elke overeenkomst op afstand beschikt de consument over een termijn van 14 kalenderdagen waarbinnen hij de overeenkomst, zonder betaling van boete en zonder opgave van motief, kan herroepen. De herroepingstermijn gaat in vanaf de dag na de levering aan de klant.
Aan de klant kunnen voor de uitoefening van zijn herroepingsrecht slechts de rechtstreekse kosten voor het terugzenden van de goederen worden aangerekend.
De vereniging ‘Stoomtrein Maldegem-Eeklo’ kan op elk moment deze algemene voorwaarden en de specificaties van haar diensten wijzigen, evenals de prijzen. Nieuwe prijzen zijn slechts van toepassing vanaf de bestellingen na deze wijzigingen.
Op alle overeenkomsten is Belgisch recht van toepassing.
Geschillen zullen bij voorkeur in onderling overleg worden opgelost. Indien dit niet mogelijk is, wordt het geschil voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar de vereniging is gevestigd.

Vragen? Contacteer ons via info@stoomtreinmaldegem.be